الأرشيفات الشهرية: أكتوبر 2013

نفسى اشتغل

انا خريجة 2001 كلية البنات جامعة عين شمس قسم طفولة اعانى منذو دخولى هذا القسم من وهم الوعود اول وهم اقصد اول وعد كان العمل بالخارج انا لحد الان لعملت بالخارج ولا الداخل كل ما اسمع عن تقديم اجرى وقدم فى التربية والتعليم واسال ويقولوا انت بتصدقى الكلام دة احنا… أكمل القراءة ←

نفسى اشتغل فى الحكومة

السلام عليكم انا مهندس مدنى دفعة 2007 من جامعة المنيا متزوج واعول اسرة بعد ماخلصت الكلية اديت الخدمة العسكرية بالجبس كضابط لمدة 3 سنوات وحصلت على تقدير قدوة حسنة واديت الخدمة بكل حب للبلد وبعد مطلعت لحد دلوقتى وانا معنديش شغل ثابت اعتمد علية ويلبيلى احتياجات بيتى كل امنيتى فالحياة… أكمل القراءة ←

ابحث عن فرصة عمل

السلام عليكم انا مهندس مدنى متخرج من 6 سنين متزوج واعول اسرة ومعنديش شغل ومش لاقى اي شغل امنيتى فالحياة انى اشتغل فشركة كويسة بمجالى او فى الحكومة وطبغا دة صعب جدا طرقت جميع الابواب ومفيش نتيجة ت/01013000245

مشكلتى ومشكلة كل المصرين هى !

المشكلة الوحيدة لى ولكل المصرين هى العدل ووووانهاء الظلم وتقدم العلم والحفاظ على الدين الاسلامى لانة سيد اخلاقنا

دفع تأمينات سيارة اجرة

اريد المساعده لدفع تامينات سياره اجره املكها ولا استطيع السداد لظروف ماديه وعنوانى هو 4ش فتحى سلامه وراق الحضر بجوار قسم الوراق

الظروف المادية صعبة للغاية واريد المساعدة

اصغر ما عندى فى الصف الرابع الابتدائى وعند فى الصف الثانى الثانوى وعندى بنت فى اولى معهد وزوجى يعمل فى المجال السياحى وطبعا عارفين يعنى اية سياحة دلوقتى يعنى بعت عفش بيتى وكل اللى وراية عشان زوجى وبيتى واولادى يفضلوا فى التعليم بس وصلت لدزجة انى مش لقية اجيب لهم… أكمل القراءة ←

أريد تفسير حلم ان رأيت يوم القيامة

انا حلمت ان يوم القيامة جه وقيام الساعة وعلامات الساعة ظهرت وشوفت والدى على وشه زرع اخضر وانا مكنش على وشى حاجة وكنت خايف اوى ومرعوب ياريت اللى يقولى تفسير للحلم ده يبقى جزاه الله خيرا والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

مشكلة فى عدم الالتزام والاحساس بالذنب

مشكلتى انى عايز التزم وحاسس دايما بالذنب انى بعيد عن ربنا ونفسى اتوب والتزم وارجع لربنا .. اما بسمع خطب الجمعة او فيديو عن الالتزام بيبقى عندى عزيمة وروح انى التزم بس بعدها بتروح الروح والعزيمة دى ولا اكن فى حاجة ويرجع الشيطان من تانى نفسى الاقى حل بجد ساعدونى… أكمل القراءة ←

والدي بحاجة الى تغير كبد

والدي عنده تليف في الكبد و في أشد الحاجة لعمل عملية تغيير كبد و لكن كل ما نصل لمتبرع الموضوع يفشل و ميكملش و نرجع تاني للصفر و بقالنا حوالي سنتين على الحال ده و مش عارفة ممكن اساعده ازاي .